torsdag den 4. februar 2010

Advarsel

Jeg vil gerne have haft en advarsel inden jeg fødte.

Som 2. gangsfødende ville jeg meget gerne have vidst på forhånd, at jeg burde have sagt ordentlig farvel til min lille, dejlige puttenuttepige. Min lille tøs, som jeg bar rundt så let som ingenting helt til det sidste. Min lille prinsesse, som har kravlet rundt på mig i 2 år, uden jeg dårligt har lagt mærke til det... indtil man lige føder en baby, og lillepigen bliver passet en enkelt weekend.

Hvad skete der? Hvordan kan man vokse så meget på en weekend?

Hjem kom en pige - en rigtig pige, som jeg dårligt kunne løfte fra gulvet. Bogstaveligt talt. En pige med et kæmpe hoved, og arme og ben som er helt ustyrlige og fyldt med uanede superkræfter. En stor stoooor pige, der stadig elsker at kravle rundt på mig, og pludselig er det eneste jeg hører mig selv sige: Pas på mors bryster, pas på lillebror, få lige benet væk fra mors hoved, nej ikke i hans øjne skat...

Heldigvis er hun stadig fantastisk dejlig, bare i en større udgave... men jeg ville nu gerne have haft en advarsel!

3 kommentarer:

  1. ååh glemte jeg at fortælle at den store bliver åh så stor. Lige pludselig. Det er næsten ikke til at bære vel...

    SvarSlet
  2. SUK.... Jeg bliver lidt forskrækket.... :)

    SvarSlet
  3. Rakel - nu er du jo advaret ;) Så det er bare om at nyde!
    Det gode er jo at man får en som er endnu mindre, og at den store godt nok bliver større - men ikke mindre skøn.

    Men nej Line, man savner nu lidt ;)

    SvarSlet