lørdag den 11. oktober 2014

Kastanjedyr


Den anden dag havde jeg en fridag sammen med Marius. Jeg var noget betænkelig ved ideen, da han jo har været skrup umulig den sidste tid. Men hold nu op. Marius synes simpelthen det var det aller bedste i hele verden, at få lov til at have en fridag sammen med mor. Som han sagde: Ej mor, det er jo helt som om det er lørdag i dag - og vi er helt alene!

Specielt det der med at være alene på en hverdag, uden Katinka, er ikke noget han har oplevet så ofte, med mindre han har været syg. Så det var virkelig dejligt at mærke, at han satte stor pris på det.

Vi fik set film, samlet kastanjer, og spist madpakker, og da vi kom hjem lavede vi sjove dyr. Og fluks det ene kastanjedyr var færdigt, var Marius i fuld gang med at lege med det, så jeg måtte lave resten af dyrene selv. Tak for det.

Jeg har jo sukkerfri oktober, så der bliver i stedt guffet en del sukkerfrit. For tiden er det Haribos pastiller som ryger ned i stor stil. De smager dejligt, og så sidder de ikke fast i tænderne!




I morges spurgte Marius: Mor, skal vi ikke holde sådan lørdag igen i dag?
Men nu er det efteårsferie - og han skal få lov at hygge med mig hver dag de næste mange dage!






1 kommentar: